Regulamin
Niniejszy Regulamin określa ogólne warunki, zasady oraz sposób świadczenia przez Fundację Programów Społecznych „Aria” (w skrócie „Fundacja”) sesji psychoterapeutycznych w trakcie spotkań w gabinecie oraz z wykorzystaniem systemów teleinformatycznych.
Dane Fundacji: Adres elektroniczny: e-mail: kontakt@fundacja-aria.pl, adres www: www.fundacja-aria.pl. Nazwa firmy: Fundacja Programów Społecznych „ARIA”, siedziba firmy: ul. Wojska Polskiego 56/2, 70-471 Szczecin, NIP: 8513174749, tel.: +48 888 025 888
§ 1 Usługi i jakość świadczenia usług
- Fundacja Programów Społecznych „Aria” świadczy usługi w zakresie psychoterapii w trakcie tradycyjnych spotkań w Szczecinie w gabinecie przy ul. Wojska Polskiego 56/2 oraz z wykorzystaniem systemów teleinformatycznych.
- Fundacja Programów Społecznych „Aria” świadczy usługi zgodnie z obowiązującymi w Polsce przepisami prawa, w szczególności Ustawą o ochronie zdrowia psychicznego.
- Terapeuci Fundacji Programów Społecznych „Aria” w celu zapewnienia jak najwyższej jakości usług ukończyli kursy psychoterapii, studia kierunkowe psychologiczne lub inne związane z psychoterapią indywidualną i grupową.
§ 2 Poufność sesji
- Treść sesji jest poufna i nie będzie ujawniana osobom trzecim ani przez terapeutów Fundacji Programów Społecznych „Aria”, ani przez pacjenta z zastrzeżeniem & 2 pkt. 4 i 5.
- Terapeuci Fundacji Programów Społecznych „Aria” przestrzegają tajemnicy zawodowej psychoterapeuty.
- Sesja może być zarejestrowana na nośniku danych elektronicznych za obopólną zgodą pacjenta i terapeuty Fundacji, w szczególności kiedy nagranie stanowi materiał pomocniczy w superwizji psychoterapii.
- Terapeuci Fundacji Programów Społecznych „Aria” w trosce o świadczenie wysokiej jakości usług poddają swoją pracę superwizji. W trakcie superwizji pracownicy omawiają kwestie związane z terapią pacjenta w taki sposób, aby uniemożliwić superwizorowi jego identyfikację. Superwizor zgodnie z przepisami prawa jest zobowiązany do przestrzegania tajemnicy zawodowej psychoterapeuty.
- W przypadku, kiedy w ocenie terapeuty Fundacji zdrowie lub życie pacjenta albo zdrowie lub życie osoby z jego otoczenia jest zagrożone, terapeuta ma prawo powiadomić o tym fakcie wskazane przez pacjenta osoby. W uzasadnionych przypadkach zagrożenia zdrowia lub życia terapeuta Fundacji, po przekazaniu takiej informacji klientowi, ma prawo powiadomić o tym stosowne służby np.: wezwać pomoc medyczną.
- Osoby, które nie ukończyły 18 roku życia mogą wziąć udział w psychoterapii tylko za zgodą opiekuna prawnego.
- Terapeuta Fundacji, mając na względzie dobro pacjenta, ma prawo przerwać połączenie, jeśli pacjent połączy się w celu innym niż sesja terapeutyczna albo pacjent nie będzie mógł uczestniczyć w spotkaniu z powodu zaburzenia świadomości, np.: po spożyciu alkoholu lub innych środków zmieniających świadomość.
§ 3 Zasady bezpieczeństwa w internecie i w ramach systemów teleinformatycznych
W celu zapewnienia bezpieczeństwa w internecie terapeuta Fundacji i pacjent zobowiązują się przestrzegać poniższych zasad:
- Pacjent i terapeuta Fundacji korzystają z komputerów, na których jest zainstalowany aktualny i legalny system operacyjny oraz włączona „zapora ogniowa” firewall oraz najnowsza wersja oprogramowania przy korzystaniu z systemów teleinformatycznych.
- Zarówno pacjent, jak i terapeuta Fundacji są zobowiązani do korzystania z profili na platformach komunikacji internetowej (m.in.: Skype, Zoom, konto pocztowe, konto google, Whats up) w sposób bezpieczny; w szczególności zobowiązują się: korzystać z zabezpieczonego hasłem połączenia internetowego, ustawić hasło do komputera oraz do tych profili, nie udostępniać tych haseł osobom trzecim. Najlepiej, jeśli pacjent założy specjalnie dedykowane konto do rozmów z terapeutą, aby zminimalizować ryzyko pomyłkowego wysłania wiadomości do innej osoby.
- W pomieszczeniu, w którym przebywa lub z którego łączy się terapeuta Fundacji i pacjent, nie mogą przebywać osoby trzecie. Udział innych osób w sesji jest dopuszczalny w uzasadnionych przypadkach, po wcześniejszym uzgodnieniu tego przez pacjenta i terapeuta Fundacji.
- Każda ze stron jest odpowiedzialna za dane, które znajdują się na komputerze oraz na serwerach platform internetowych lub innych portalach, na których umieszczane są materiały po sesji – w szczególności ma to zastosowanie do zapisów rozmowy tekstowej chat za pośrednictwem systemów teleinformatycznych oraz notatek przesyłanych e-mailem.
- Standardowo rozmowy Video nie są w żaden sposób rejestrowane ani przez pacjenta ani przez terapeutę Fundacji, nie są też automatycznie zapisywane na dysku komputera. Jeśli jednak za porozumieniem terapeuty Fundacji i pacjenta sesja zostanie nagrana, to każdy z posiadaczy nagrania jest odpowiedzialny za jego bezpieczeństwo.
- Pacjent przyjmuje do wiadomości, że usunięcie danych z komputera nie jest nigdy 100% – dotyczy to dokumentów tekstowych, zapisów rozmów przez chat w ramach systemów teleinformatycznych, nagrań z sesji itd. Jeśli pacjent zdecyduje się sprzedać lub przekazać innej osobie komputer, z którego korzystał na potrzeby sesji, w celu zapewnienia sobie bezpieczeństwa, poszuka dodatkowych opcji czyszczenia dysku, zachowa go w bezpiecznym miejscu lub zniszczy w sposób trwały.
- Terapeuta Fundacji nie będzie odsprzedawać ani przekazywać osobom trzecim komputera, z którego korzystała na potrzeby prowadzenia sesji. Jeśli zajdzie taka potrzeba dysk zostanie zniszczony w sposób trwały.
- W celu zapewnienia bezpieczeństwa danych osobowych pacjentów oraz zapewnienia poufności, terapeuta Fundacji nie przechowuje na dysku komputera żadnych rejestrów pacjentów umożliwiających przypisanie imienia i nazwiska do nicku w ramach systemów teleinformatycznych. Wszelka dokumentacja z przebiegu sesji jest zanonimizowana, tak aby uniemożliwić osobom postronnym identyfikację klienta.
- Terapeuta Fundacji nie bierze odpowiedzialności za stabilność oraz bezpieczeństwo systemów teleinformatycznych, serwerów pocztowych oraz połączenia telefonicznego czy innych platform cyfrowych wykorzystywanych do przekazywania danych. Odpowiedzialność za stabilność i bezpieczeństwo tych serwerów jest zapewniana przez dostawców tych usług. Pacjent podejmując kontakt z terapeutą Fundacji zgadza się na korzystanie z zewnętrznych dostawców usług zna oraz akceptuje regulaminy i politykę bezpieczeństwa tych dostawców, zdaje sobie sprawę z ewentualnego ryzyka i będzie stosował się do zasad minimalizowania tego ryzyka w szczególności do zasad określanych przez ten regulamin.
§4 Rezerwacja sesji i płatności
- Sesje można rezerwować za pośrednictwem kalendarza wizyt na stronie internetowej fundacja-aria.pl, wysyłając e-mail na adres kontakt@fundacja-aria.pl albo dzwoniąc/wysyłając sms na numer +48 888 025 888.
- Pacjent łączy się z terapeutą na własny koszt, w szczególności dotyczy to rozmów telefonicznych, których koszt będzie zgodny z cennikiem operatora klienta.
- Za pierwszą sesję opłatę należy wnieść za pośrednictwem systemu PayU na stronie internetowej www.fundacja-aria.pl podczas dokonywania wyboru terminu spotkania. Za kolejne sesje – możliwa jest płatność gotówką w gabinecie.
- Realizując płatność przelewem pacjent w tytule przelewu podaje imię i nazwisko, datę i godzinę sesji.
Dane do przelewu:
Fundacja Programów Społecznych „Aria”
Bank: BNP Paribas
Rachunek: 28203000451110000004072340
Tytułem: Imię i nazwisko, data i godzina spotkania
§ 5 Zmiana i odwoływanie sesji, zakończenie współpracy
- W umówionym terminie pacjent przychodzi na spotkanie lub łączy się z terapeutą Fundacji za pośrednictwem systemów teleinformatycznych.
- Jeśli połączenie z przyczyn technicznych nie będzie możliwe do zrealizowania terapeutą Fundacji i pacjent zrealizują połączenie z wykorzystaniem aktualnie dostępnego systemu teleinformatycznego.
- Pacjent ma prawo odwołać sesję do 2 dni przed uzgodnionym terminem. Sesja odwołana w czasie krótszym lub niezgłoszenie się na sesję jest równoznaczne z pokryciem przez pacjenta kosztu sesji.
- Cztery odwołane sesje pod rząd oznaczają brak możliwości kontynuacji współpracy.
- Prawo zakończenia współpracy przysługuje każdej ze stron, bez zachowania okresu wypowiedzenia.
§ 6 Wymagania techniczne
- Wymagania techniczne do przeprowadzenia rozmowy w ramach systemów teleinformatycznych są dookreślane przez każdego z operatorów.
§ 7 Dane i pliki „Cookies”
- Administratorem danych przekazanych w trakcie rezerwacji sesji jest Fundacja Programów Społecznych „Aria”, NIP:851-317-47-49 , mieszcząca się przy al. Wojska Polskiego 56/2, 70-477 w Szczecinie.
- Dane są przekazywane przez pacjenta dobrowolnie i będą wykorzystywane tylko w celu zrealizowania sesji psychoterapeutycznych.
- W procesie rejestracji pacjent jest zobowiązany do podania adresu e-mail oraz, w zależności od wybranego przez pacjenta kanału komunikacji, adresu/numeru w ramach systemu teleinformatycznego. Terapeuta Fundacji nie wymaga podawania dodatkowych danych.
- Terapeuta Fundacji chroni przekazane jej dane oraz dokłada wszelkich starań w celu zabezpieczenia ich przed nieuprawnionym dostępem lub wykorzystaniem.
- Terapeuta Fundacji nie przekazuje, nie sprzedaje i nie użycza zgromadzonych danych pacjentów innym osobom lub instytucjom, chyba że dzieje się to zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa lub też na wniosek sądu, prokuratury, policji lub innego uprawnionego organu, w przypadku naruszenia przez pacjenta przepisów prawa albo w przypadku zagrożenia życia lub zdrowia pacjenta lub osoby z jego otoczenia.
- Strona internetowa fundacja-aria.pl stosuje mechanizm plików “cookies”, które podczas korzystania przez klientów ze strony zapisywane są przez serwer Fundacji na dysku twardym urządzenia końcowego klienta.
- Stosowanie plików “cookies” ma na celu poprawne działanie strony internetowej na urządzeniach końcowych klientów.
- Każdy pacjent może wyłączyć mechanizm w przeglądarce internetowej swojego urządzenia końcowego. Fundacja wskazuje, że wyłączenie „cookies” może jednak spowodować utrudnienia lub uniemożliwić korzystanie ze strony internetowej.
- Podejmując kontakt z terapeutą Fundacji, pacjent wyraża zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez terapeutę Fundacji dla celów prowadzenia psychoterapii w szczególności do umawiania wizyt, kontaktu przez systemy teleinformatyczne, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa na terenie Rzeczpospolitej Polskiej oraz Unii Europejskiej.
§ 8 Postanowienia końcowe i zmiana Regulaminu
- Regulamin obowiązuje od dnia opublikowania
- Pacjent korzysta z psychoterapii na zasadach i zgodnie z przepisami obowiązującymi na terenie Rzeczpospolitej Polskiej
- Regulamin może ulec zmianie. Aktualny regulamin jest dostępny na stronie: www.fundacja-aria.pl. Zmiana regulaminu będzie skuteczna w stosunku do usług, których świadczenie rozpoczęło się po wprowadzeniu zmiany, a w odniesieniu do usług, których świadczenie rozpoczęło się wcześniej – po zaakceptowaniu treści wprowadzonej zmiany przez Pacjenta. Brak akceptacji treści wprowadzonej zmiany przez Pacjenta uprawnia do zakończenia psychoterapii.
- W przypadku powstania sporu pacjent i terapeuta Fundacji będą dążyli do rozwiązania sprawy polubownie. Prawem właściwym dla rozstrzygania wszelkich sporów powstałych na gruncie niniejszego Regulaminu jest prawo polskie.
- Regulamin wchodzi w życie z dniem 06.12.2022